Promocja kompleksowych usług dentystycznych

Promocja kompleksowych usług dentystycznych

Jedną z kwestii, które konsekwentnie podkreślam w swoich seminariach jest potrzeba, by dentyści lepiej wykorzystywali posiadany już potencjał. Prawie wszyscy lekarze wykonują kompleksowy przegląd u nowych pacjentów, ale niewielu zapewnia tę zasadniczą usługę swoim stałym pacjentom. Jeśli nie uczynisz corocznego kompleksowego przeglądu dentystycznego częścią harmonogramu wizyt każdego pacjenta, stracisz znakomitą sposobność, by zaoferować wartościową usługę, a przy okazji podnieść swoją produktywność.

Pokazujemy konsultującym się z nami klientom konieczność przeprowadzania corocznego kompleksowego przeglądu u wszystkich pacjentów, koncentrując się na pięciu kluczowych obszarach:

1. Periodontologia

Zapalenie dziąseł to jedno z najczęściej pomijanych w diagnostyce stomatologicznej schorzeń. Pomiar kieszonek dziąsłowych powinien być dokonywany raz w roku u wszystkich pacjentów. To proste badanie pomoże przybliżyć pacjentom, na czym polega zapalenie dziąseł, jak postępuje i jakich zniszczeń może dokonać. Większa świadomość pacjentów to pierwszy krok do uzyskania większej akceptacji leczenia zapalenia dziąseł i ozębnej.

2. Każdy ząb z osobna

To obszar, w którym dentyści działają celująco. Identyfikacja i leczenie próchnicy odpowiada w największym stopniu za poziom produktywności w większości praktyk. Dentyści powinni oceniać stan starych wypełnień i dzielić się informacjami z pacjentami. Przykładowo wielu przedstawicieli wyżu demograficznego posiada wypełnienia amalgamatowe datujące się z okresu, gdy byli nastolatkami lub osobami dorosłymi w młodym wieku, a te już przestarzałe plomby prawdopodobnie będą musiały zostać wymienione w najbliższych latach. Doinformowanie pacjentów na temat stanu ich aktualnych wypełnień przygotuje ich na rekomendacje leczenia w przyszłości.

3. Kosmetyka

Wielu dentystów nie podejmuje tematu usług kosmetycznych, o ile pacjenci nie wspomną o tym pierwsi. To błąd. Sądząc po popularności środków do wybielania sprzedawanych bez recepty, wielu osobom zależy na bardziej estetycznym, promiennym uśmiechu. Niektóre z tych osób są Twoimi pacjentami. Przedstaw im oferowane przez Ciebie opcje udoskonalenia koloru zębów. Użyj wskaźnika odcieni, aby pokazać im, jakie rezultaty mogą osiągnąć. Jeśli nie robiłeś/-aś tego wcześniej, będziesz zaskoczony/-a liczbą pozytywnych reakcji.

4. Implanty

Każdy pacjent cierpiący na braki w uzębieniu powinien być rozpatrywany jako kandydat do zabiegu implantacji. Niemniej jednak wiele praktyk stosuje arbitralne kryteria preselekcji pacjentów potencjalnie chętnych na tego typu procedury. Na przykład „Pan Kowalski prawdopodobnie nie może pozwolić sobie na implanty, ponieważ jeździ tanim autem”. Zamiast automatycznie wykluczać pana Kowalskiego jako potencjalnego kandydata do implantów, daj mu możliwość powiedzenia „tak”.

5. Korekta zgryzu

Zgryz określa sposób zwierania zębów przez pacjentów. Nawet jeśli zgryz nie wymaga interwencji, pacjenci będą wdzięczni za otrzymane informacje. Tego typu badanie stanowi doskonały sposób, by wyróżnić swoją praktykę i rozwijać wartość swoich usług.

Podsumowanie

Coroczny kompleksowy przegląd jest koniecznością zarówno dla pacjentów, jak i praktyk dentystycznych. W czasach, kiedy stomatolodzy z trudem znajdują nowych pacjentów, wykorzystaj lepiej dostępny potencjał, wykonując coroczne kompleksowe przeglądy dentystyczne u każdego pacjenta.

Autor

Autor

Zasób ten został dostarczony przez Levin Group, wiodącą firmę doradztwa stomatologicznego, która zapewnia dentystom innowacyjne systemy zarządzania i marketingu, skutkujące zwiększonymi rekomendacjami pacjentów, produkcją i rentownością, przy jednoczesnym obniżeniu stresu. Od roku 1985 dentyści korzystają z usług konsultingowych firmy Levin Group, aby rozwijać swoje praktyki.