Nowy kompleksowy przegląd dentystyczny dla Twoich pacjentów

Nowy kompleksowy przegląd dentystyczny dla Twoich pacjentów

Kontakt z nowym pacjentem — w tym budująca relację pierwsza rozmowa telefoniczna oraz serdeczne powitanie w gabinecie — to ważne wydarzenie, w którym istotną rolę odgrywa wysoki poziom obsługi klienta. Jednak główna akcja rozgrywa się w samym gabinecie, gdy zajmujesz się nowymi pacjentami po raz pierwszy. To, co robisz na etapie przeglądu dentystycznego może mieć ogromny wpływ na zdrowie jamy ustnej Twoich pacjentów, jak również na produktywność Twojej praktyki w ciągu wielu przyszłych lat.

Aby optymalnie wykorzystać to kliniczne wprowadzenie do Twojej praktyki, wykonaj pięciofazowy kompleksowy przegląd składający się z następujących elementów:

  1. Periodontologia – określenie stanu dziąseł pacjentów daje pretekst do rozmowy na temat wpływu zdrowia jamy ustnej na ogólną kondycję zdrowotną, opcji leczenia oferowanych przez Twoją praktykę oraz znaczenia kontroli dziąseł i dbania o ich zdrowie podczas zaplanowanych wizyt higienizacyjnych.

  2. Przegląd każdego zęba z osobna – zidentyfikowanie próchnicy, pęknięć i innych aktualnych lub potencjalnych problemów pozwoli Ci stwierdzić — i poinformować o tym pacjentów — jakie opcje leczenia będą wymagane zarówno w perspektywie krótkoterminowej, jak i długofalowo.

  3. Przegląd kosmetyczny – na tym etapie będziesz w stanie określić możliwości wykonania zabiegów kosmetycznych, poinformować pacjentów o ich schorzeniach i opcjach leczenia oraz zorientować się, którymi usługami pacjenci mogą być zainteresowani.

  4. Przegląd dotyczący implantów – wszyscy pacjenci cierpiący na braki w uzębieniu, jak również Ci, którzy mogą utracić zęby w przyszłości powinni być postrzegani jako potencjalni kandydaci do implantów. Chociaż może nie polecisz jeszcze tej opcji, możesz jednak zacząć informować i motywować pacjentów już teraz… co często prowadzi do większej produktywności w zakresie implantów w późniejszym okresie.

  5. Badanie zgryzu – diagnozując i zwracając uwagę (przy pomocy kalki zgryzowej) na problemy ze zgryzem, przygotujesz pacjenta na ewentualny zabieg wykonywany przez Ciebie lub ortodontę.

Zalety podejścia kompleksowego

Wykonywanie kompleksowych przeglądów podczas pierwszych wizyt pacjentów może przynieść korzyść Twojej praktyce na wiele sposobów. Zalicza się do nich:

  • Zrobienie dobrego wrażenia na pacjentach za sprawą Twojej dokładności i uwagi, jaką zwracasz na ich stan zdrowia oraz potrzeby związane z jamą ustną.

  • Zgromadzenie szczegółowych danych klinicznych, których potrzebujesz, aby opracować plan kompleksowego leczenia, obejmujący zarówno zabiegi wynikające z potrzeby, jak i procedury opcjonalne.

  • Możliwość rozpoczęcia potencjalnie długofalowego procesu przekonywania pacjentów do zaakceptowania procedur uwzględniających wiele zębów, zabiegów kosmetycznych i innych opcjonalnych form leczenia, oprócz prezentowania polecanych zabiegów do natychmiastowego zrealizowania.

  • Zyskanie idealnej sposobności do rozmowy z nowymi pacjentami na temat oferty usług dentystycznych dostępnych w Twoim gabinecie.

  • Zyskanie czasu na zapoznanie się z pacjentami na płaszczyźnie osobistej, co może stworzyć podstawę do trwałej relacji.
Oprzyj kontakt z nowym pacjentem na kompleksowym przeglądzie, a zarówno Twoi pacjenci, jak i Ty odniesiecie wieloletnie korzyści.
Autor

Autor

Zasób ten został dostarczony przez Levin Group, wiodącą firmę doradztwa stomatologicznego, która zapewnia dentystom innowacyjne systemy zarządzania i marketingu, skutkujące zwiększonymi rekomendacjami pacjentów, produkcją i rentownością, przy jednoczesnym obniżeniu stresu. Od roku 1985 dentyści korzystają z usług konsultingowych firmy Levin Group, aby rozwijać swoje praktyki.