Zwiększenie poziomu akceptacji usług dentystycznych dzięki lepszemu przygotowaniu do prezentacji i działaniom uzupełniającym

Zwiększenie poziomu akceptacji usług dentystycznych dzięki lepszemu przygotowaniu do prezentacji i działaniom uzupełniającym

Być może uważasz, że zwiększenie poziomu akceptacji Twoich usług dentystycznych zależy od tego, jak prezentujesz zabiegi, ale to tylko część drogi do sukcesu. Aby przejść na wyższy poziom produktywności w odniesieniu do poszczególnych pacjentów i całościowo, musisz szerzej podejść do tematu prezentacji — uwzględniając przygotowanie, samą prezentację i, w przypadku wielu pacjentów na dzisiejszym rynku, działania uzupełniające.

Tworzenie podstaw pod większą akceptację i produktywność

Tworzenie podstaw do skutecznej prezentacji może rozpocząć się miesiące — a może nawet lata — wcześniej i osiągnąć swój punkt kulminacyjny tuż przed wizytą pacjenta. Przygotowanie obejmuje:

  • Zastosowanie kompleksowych przeglądów i opracowanie planów leczenia w celu zidentyfikowania potencjalnie wymaganych (lub pożądanych) zabiegów oraz omówienie dostępnych możliwości z pacjentami. Nie tylko poszerzy to skalę potencjalnej produktywności, ale pacjenci będą mieli też czas oswoić się z myślą o leczeniu.
  • Jeśli postępujesz jak większość dentystów, musisz dowiedzieć się więcej o sposobach motywowania pacjentów do zaakceptowania tego, co polecasz. Wiąże się to z podkreślaniem korzyści, jakie pacjent odniesie z leczenia, obok wyjaśniania racjonalnych uwarunkowań z klinicznego punktu widzenia. Wspaniałym sposobem, aby to osiągnąć jest napisanie i nauczenie się scenariusza, na którym oprzesz się w swojej przekonującej prezentacji.
  • Na porannym spotkaniu uprzedź personel, że będziesz tego dnia robić prezentacje, tak aby członkowie zespołu mogli pomóc zachęcać pacjentów do akceptacji leczenia.
  • Jeśli pomoce wizualne mogą sprawić, że to, co polecasz stanie się bardziej zrozumiałe i przekonujące, dopilnuj, by znalazły się pod ręką o właściwej porze.
  • Dokonaj przeglądu informacji personalnych zgromadzonych przez Ciebie i Twój personel na temat pacjentów, tak aby szybko nawiązać nić porozumienia i zyskać zaufanie.

Entuzjastyczna i pełna empatii prezentacja

Jeśli dobrze się przygotujesz, będziesz w stanie zaprezentować swoją propozycję bardzo przekonująco, w jasny sposób komunikując korzyści z punktu widzenia pacjenta oraz uprzedzając ewentualne zastrzeżenia. Okaż pozytywne nastawienie i silne zaangażowanie na rzecz zdrowia pacjenta, a znacznie zwiększysz prawdopodobieństwo akceptacji.

Systematycznie prowadź działania uzupełniające

Niestety w ostatnich latach coraz trudniej sfinalizować przyjęcie oferty przy pomocy tylko pojedynczej prezentacji. O ile pacjenci nie powiedzieli „nie”, daj im więcej sposobności do powiedzenia „tak”. Zadzwoń do nich osobiście w następnym tygodniu, aby dowiedzieć się, czy mają jakiekolwiek dodatkowe pytania na temat Twoich rekomendacji. Podnieś temat (nie naciskając) przy kolejnej wizycie w Twoim gabinecie i zachęć higienistę i innych członków zespołu, aby postąpili podobnie. Podtrzymuj kwestię w świadomości pacjentów, a w wielu przypadkach Twoje starania zostaną ostatecznie nagrodzone zaakceptowaniem zabiegu.
Autor

Autor

Zasób ten został dostarczony przez Levin Group, wiodącą firmę doradztwa stomatologicznego, która zapewnia dentystom innowacyjne systemy zarządzania i marketingu, skutkujące zwiększonymi rekomendacjami pacjentów, produkcją i rentownością, przy jednoczesnym obniżeniu stresu. Od roku 1985 dentyści korzystają z usług konsultingowych firmy Levin Group, aby rozwijać swoje praktyki.