Siła marki

Roger P. Levin, DDS
Dyrektor zarządzający Levin Group
Artykuł 5 z 5 na temat Biznes Plan

Czym jest budowanie świadomości marki? Jest kreowaniem wizerunku gabinetu. Stanowi opis tego, czym gabinet się zajmuje, oraz tego, dlaczego pacjenci powinni skorzystać z jego usług. Sama stomatologia jest marką. Ludzie uważają dentystów za osoby godne zaufania, dobrze wyszkolone, czasami wiążą ich z bólem lub dyskomfortem (niezależnie od tego, czy jest on rzeczywisty, czy wyobrażony) i zazwyczaj mają oni opinię miłych ludzi. Stomatologia jest jedną z najlepszych marek w świadomości społeczeństwa.

Dlaczego gabinet potrzebuje własnej marki? Ponieważ w stomatologii panuje coraz większa konkurencja dzięki niespotykanej dotychczas mnogości wykonywanych zabiegów.

Co może zapewnić silna marka? Wiąże się ona ze stałym napływem pacjentów o pożądanym profilu. Chociaż każdy gabinet nie może być reklamowany jako najlepiej wyspecjalizowany w zakresie zabiegów estetycznych, to z pewnością można wypracować sobie markę usług wysokiej jakości, które są warte więcej niż średnie stawki w danej okolicy. Firma Levin Group współpracowała z setkami gabinetów, które uzyskały status wyższej klasy i rozwinęły się o 50-60% w niecały rok dzięki skupieniu się na zwiększeniu nakładu pracy na jednego pacjenta i zwiększeniu kompleksowości zabiegów. Obserwowaliśmy dentystów, którzy nie mieli oszczędności i zaczynali odkładać duże sumy dzięki wychowaniu pacjentów i motywowaniu ich do płacenia.

Budowanie świadomości marki to niemal magia. Zajmuje od około jednego roku do trzech lat, ale po przeprowadzeniu tego procesu ma się zapewnioną wyjątkową pozycję na rynku. Taki gabinet przyciąga nowy typ pacjentów, którzy interesują się swoim zdrowiem, samopoczuciem, metodami zapobiegającymi starzeniu, a nawet stomatologią. Naszym zadaniem jest przeniesienie tych pacjentów w sferę usług kompleksowej stomatologii estetycznej lub implantologii.

Budując markę należy zadać sobie pytanie, z czego gabinet ma być znany? Odpowiedź powinna zakładać wyjątkowy poziom obsługi klienta, wysoką jakością usług, miły personel, zatrudnianie dentystów z doskonałymi umiejętnościami interpersonalnymi oraz wykorzystanie dużego doświadczenia. Nie należy popełniać błędu polegającego na skupieniu się wyłącznie na charakterze usług stomatologicznych.

Należy poświęcić odpowiednio dużo czasu na zastanowienie się nad tym, z czego chcielibyśmy być znani. Należy spisać te cechy w takiej liczbie, aby wypowiedzenie ich zajęło niecałe 60 sekund. Przygotowanie takiej 60-sekundowej mowy może być czasochłonne i frustrujące. Ostatecznie prowadzi to jednak do wypracowania dokładnego wyobrażenia o tym, z czego miałby być znany nasz gabinet, co jest pierwszym etapem tworzenia marki.

Levin

Levin Group jest największą amerykańska firmą świadczącą usługi doradcze z zakresu zarządzania oraz marketingu gabinetom stomatologicznym i od 15 lat pomaga im zwiększać zyskowność przez wdrażanie zaawansowanych systemów zarządzania.