Zarządzanie opieką kliniczną

zarządzanie praktyką stomatologiczną

Wiemy, że praca i zarządzanie praktyką nie są zawsze łatwe. Dlatego przygotowaliśmy materiały do niniejszego działu, które pomogą Państwu zwiększyć skuteczność zarządzania swoim przedsiębiorstwem i nad opieką pacjentami.

Zarządzanie biznesowe
Zarządzanie biznesowe

Stomatologia jako zawód medyczny jest tak naprawdę powołaniem do świadczenia potrzebnej społeczeństwu opieki medycznej. Wskutek tego zarówno początkujący stomatolodzy, którzy dopiero co skończyli studia, jak i doświadczeni dentyści, higienistki i osoby zarządzające gabinetami często nie zwracają uwagi na biznesowe aspekty praktyki stomatologicznej lub posiadają niewielką wiedzę w tym zakresie.

Zarządzanie personelem
Zarządzanie personelem

Aby zachować płynność działania gabinetu i utrzymać jak najwyższy poziom świadczonych usług, zarządzenie personelem należy potraktować jako ważną i integralną część prowadzenia praktyki. Metody rekrutacji pracowników odgrywają szczególnie ważną rolę w przyciąganiu uwagi, wyszukiwaniu i utrzymywaniu wykwalifikowanego personelu.

Zarządzanie opieką nad pacjentami
Zarządzanie opieką nad pacjentami

Nie ma jednej, prostej metody umawiania pacjentów na wizytę, która spełniałaby oczekiwania wszystkich pracowników. Codzienne czynności związane z funkcjonowaniem gabinetu stomatologicznego wymagają starannego planowania, tak aby umawiać pacjentów w wydajny, zapewniający płynność pracy sposób. Niniejsza część działu Zarządzania Praktyką ma na celu usprawnić pracę pracowników gabinetu jako zespołu, zapewniając komfortowy i bezstresowy harmonogram pracy.

Umiejętności komunikacyjne
Umiejętności komunikacyjne

Jednym z najważniejszych aspektów pracy każdego członka zespołu stomatologicznego są umiejętności komunikacyjne. Komunikacja stanowi kluczowy czynnik opieki stomatologicznej, zarówno jeżeli chodzi o kontakt pomiędzy członkami zespołu stomatologicznego, jak i ze zgłaszającymi się do gabinetu pacjentami. Każdy powinien rozumieć podstawowe zasady komunikacji, a umiejętność ich stosowania w warunkach praktyki stomatologicznej jest bezwzględną koniecznością. W niniejszej części działu dotyczącego zarządzania praktyką poruszono niektóre aspekty nabywania umiejętności komunikacyjnych i wykorzystywania ich w praktyce.

Zarządzanie praktyką higienistki
Zarządzanie praktyką higienistki

Gabinet higieny stomatologicznej często stanowi oddzielną jednostkę w większych klinikach stomatologicznych. Dostosowując swoje podejście do każdego pacjenta, higienistka musi wziąć pod uwagę indywidualne potrzeby każdej osoby.
W niniejszym dziale zamieszczono wiele uwag mogących pomóc higienistkom w osiągnięciu satysfakcjonujących celów oraz w pełnieniu w gabinecie stomatologicznym roli specjalisty z zakresu profilaktyki.