Wiemy, że praca i zarządzanie praktyką nie są zawsze łatwe. Dlatego przygotowaliśmy materiały do niniejszego działu, które pomogą Państwu zwiększyć skuteczność zarządzania swoim przedsiębiorstwem i nad opieką pacjentami.
Stomatologia jako zawód medyczny jest tak naprawdę powołaniem do świadczenia potrzebnej społeczeństwu opieki medycznej. Wskutek tego zarówno początkujący stomatolodzy, którzy dopiero co skończyli studia, jak i doświadczeni dentyści, higienistki i osoby zarządzające gabinetami często nie zwracają uwagi na biznesowe aspekty praktyki stomatologicznej lub posiadają niewielką wiedzę w tym zakresie.
Aby zachować płynność działania gabinetu i utrzymać jak najwyższy poziom świadczonych usług, zarządzenie personelem należy potraktować jako ważną i integralną część prowadzenia praktyki. Metody rekrutacji pracowników odgrywają szczególnie ważną rolę w przyciąganiu uwagi, wyszukiwaniu i utrzymywaniu wykwalifikowanego personelu.
Nie ma jednej, prostej metody umawiania pacjentów na wizytę, która spełniałaby oczekiwania wszystkich pracowników. Codzienne czynności związane z funkcjonowaniem gabinetu stomatologicznego wymagają starannego planowania, tak aby umawiać pacjentów w wydajny, zapewniający płynność pracy sposób. Niniejsza część działu Zarządzania Praktyką ma na celu usprawnić pracę pracowników gabinetu jako zespołu, zapewniając komfortowy i bezstresowy harmonogram pracy.
Jednym z najważniejszych aspektów pracy każdego członka zespołu stomatologicznego są umiejętności komunikacyjne. Komunikacja stanowi kluczowy czynnik opieki stomatologicznej, zarówno jeżeli chodzi o kontakt pomiędzy członkami zespołu stomatologicznego, jak i ze zgłaszającymi się do gabinetu pacjentami. Każdy powinien rozumieć podstawowe zasady komunikacji, a umiejętność ich stosowania w warunkach praktyki stomatologicznej jest bezwzględną koniecznością. W niniejszej części działu dotyczącego zarządzania praktyką poruszono niektóre aspekty nabywania umiejętności komunikacyjnych i wykorzystywania ich w praktyce.
Gabinet higieny stomatologicznej często stanowi oddzielną jednostkę w większych klinikach stomatologicznych. Dostosowując swoje podejście do każdego pacjenta, higienistka musi wziąć pod uwagę indywidualne potrzeby każdej osoby.
W niniejszym dziale zamieszczono wiele uwag mogących pomóc higienistkom w osiągnięciu satysfakcjonujących celów oraz w pełnieniu w gabinecie stomatologicznym roli specjalisty z zakresu profilaktyki.