Praktyki dentystyczne bardzo często akceptują ubezpieczenia dentystyczne. Dentyści, którzy wcześniej zastanawiali się, czy powinni zaakceptować ubezpieczenie, koncentrują się teraz na wyborze konkretnych planów oraz sposobach wygenerowania wystarczających przychodów, pomimo niskiej (i stale zmniejszającej się) refundacji ze strony ubezpieczycieli.
Jednym z aspektów udanego postępowania z ubezpieczeniem stomatologicznym jest kwestia egzekwowania należności. Aby zmaksymalizować dochód pochodzący od pacjentów posiadających ubezpieczenie, Twoja praktyka powinna przeanalizować dwa obszary: składanie roszczeń oraz inkasowanie nakładów z koasekuracji i innych płatności z własnej kieszeni ubezpieczonych pacjentów.
Stwórz wydajny system składania roszczeń ubezpieczeniowych
Wiele praktyk boryka się z problemami finansowymi wskutek nieskutecznego składania roszczeń ubezpieczeniowych. Pomimo że uzyskane przez Ciebie przychody rzadko kiedy przepadają z powodu nieprawidłowo działających systemów, przepływ gotówki w praktyce może ulec poważnemu zakłóceniu, a koszty związane z windykacją mogą mocno nadszarpnąć dochód… nie wspominając o stresie wywoływanym przez konieczność ciągłego zgłaszania się do firm ubezpieczeniowych.
Istnieje szereg technik usprawniających windykację należności z tytułu ubezpieczeń:
Ustal i stosuj przejrzystą politykę płatności wobec pacjentów.
Nawet ubezpieczeni pacjenci muszą często płacić praktyce bezpośrednio, z własnej kieszeni, czy to w ramach koasekuracji lub za honoraria niepokrywane przez ich ubezpieczenie. Dopilnuj, by wszyscy pacjenci zostali poinformowani, że takie płatności są należne zaraz po wykonaniu usługi. Jeśli tego typu zobowiązania nie zostaną uregulowane, przygotuj się na zastosowanie „zasady trzech kroków” w ramach egzekucji — przypomnienie w formie rozmowy telefonicznej raz na tydzień przez trzy tygodnie, następnie jedna wiadomość e-mail na tydzień przez trzy tygodnie, a na koniec jeden list tygodniowo przez okres trzech tygodni. Niewielu pacjentów odmówi płatności po zastosowaniu takiej procedury.
Dzięki funkcjonowaniu systemów wspierających terminowe inkasowanie należności na rzecz Twojej praktyki zarówno ze strony firm ubezpieczeniowych, jak i ubezpieczonych pacjentów, będziesz w stanie utrzymać przepływ gotówki i zmniejszyć związany z tym stres.