Metoda egzekwowania należności za zabiegi 3-3-3

Metoda egzekwowania należności za zabiegi 3-3-3

Jednym z najbardziej nieprzyjemnych zadań w każdej praktyce jest egzekwowanie należności za usługi dentystyczne. Podczas gdy dentyści oraz ich zespoły ciężko pracują, aby zdobyć pacjentów, zbudować z nimi silne i trwałe relacje, niewywiązywanie się pacjentów z płatności na czas za otrzymane profesjonalne usługi może być deprymujące. Ogólna ilość zleceń jest być może wysoka, jednak w razie niezainkasowania płatności Twój czas i wysiłek są stracone.

Aby pomóc naszym klientom radzić sobie z tym problemem w relatywnie łatwy i skuteczny sposób, Grupa Levin opracowała tzw. metodę 3-3-3. Jeśli w Twojej praktyce egzekwuje się mniej niż 99% należności od pacjentów, rozważ zastosowanie tego 3-etapowego sposobu:


  1. Już pierwszego dnia po upływie terminu płatności zadzwoń do pacjentów, aby przypomnieć im o ich należności wobec praktyki i poproś o szybkie uregulowanie. Jeśli nie odniesiesz sukcesu już po pierwszym telefonie — nie uzyskasz połączenia lub właściwej reakcji — zadzwoń ponownie w przyszłym tygodniu, a następnie w razie potrzeby również w następnym tygodniu. Pacjenci częściej odpowiadają na telefony wykonywane na ich komórkę, więc należy rutynowo pobierać numer komórkowy od pacjentów, tak aby móc skorzystać z niego w takich sytuacjach.

  2. Jeśli wykonywane przez trzy tygodnie telefony nie rozwiążą problemu, przejdź na kontakt za pośrednictwem poczty e-mail. Używaj bardziej oficjalnego języka, przedstawiając ponownie politykę płatności oraz zobowiązania finansowe pacjentów. Podobnie jak w przypadku rozmów telefonicznych zaplanuj przesyłanie takiego e-maila raz w tygodniu przez trzy tygodnie, zmieniając sposób formułowania (i ton) wiadomości, aby wskazać, że sytuacja staje się poważna.

  3. Nadal nie możesz uzyskać właściwej reakcji (tj. wyegzekwować płatności)? Czas wysłać bardzo formalny list z informacją, że pacjenci są prawnie zobowiązani do zapłaty za wyświadczone usługi. Podobnie jak wiadomości e-mail listy te powinny też zademonstrować Twoje rosnące zaniepokojenie sytuacją.
Zauważ, że cały proces zajmuje dziewięć tygodni, czyli około 60 dni. Ma to swoje znaczenie, ponieważ każdy specjalista ds. windykacji powie, że szansa na wyegzekwowanie zaległej płatności po 60 dniach jest nikła. Dobra wiadomość jest taka, że w większości przypadków Twoi pacjenci zareagują odpowiednio na metodę 3-3-3, zanim przekroczysz ten termin.
Autor

Autor

Zasób ten został dostarczony przez Levin Group, wiodącą firmę doradztwa stomatologicznego, która zapewnia dentystom innowacyjne systemy zarządzania i marketingu, skutkujące zwiększonymi rekomendacjami pacjentów, produkcją i rentownością, przy jednoczesnym obniżeniu stresu. Od roku 1985 dentyści korzystają z usług konsultingowych firmy Levin Group, aby rozwijać swoje praktyki.