Skrypty dentystyczne: skrypt powitalny

Skrypty dentystyczne: skrypt powitalny

Aby wyróżnić się pośród licznej konkurencji, Twoja praktyka musi ciągle zaskakiwać pacjentów. Skrypty dentystyczne mają moc wyniesienia obsługi klienta z poziomu standardowego na wyżyny. Powitanie pacjenta odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu postrzegania Twojego gabinetu przez aktualnych pacjentów.

Oto sześć wskazówek tworzenia efektywnych dentystycznych skryptów powitalnych:

1) Przygotuj się

Wykorzystaj poranne spotkanie na weryfikację pacjentów umówionych na dany dzień. Zwróć uwagę na wszelkie notatki w ich kartotece, aby ponownie zapoznać się z historią ich wizyt, faktami osobistymi i zainteresowaniami. W przypadku nowych pacjentów koniecznie poznaj jak najwięcej faktów na ich temat i zapisz wszelkie istotne informacje w ich kartotece.

2) Witaj pacjentów w serdeczny sposób

Zależy Ci na tym, aby pacjenci — nowi lub powracający — czuli, że cieszysz się z ich wizyty. Pamiętaj, że nie wszyscy lubią chodzić do dentysty. Właściwie to wielu pacjentów ma wręcz fobię na tym punkcie. Witając ich serdecznie i zwracając się do nich po imieniu, zaczynasz ich uspokajać.

3) Podnieś poziom entuzjazmu

Grupa Levin poleca swoim klientom traktowanie wszystkich pacjentów jak VIP ów. Nie chodzi tylko o to, co mówisz, lecz także jak to mówisz. Pacjenci chcą czuć, że są w centrum uwagi, gdy znajdują się w Twojej praktyce. Nie lubią odczuwać, że przeszkadzają w czymś lub że wolał(a)byś robić coś innego. Pełne energii, entuzjastyczne powitanie jest wspaniałym początkiem wizyty.

4) Spraw, by pacjenci poczuli się jak w domu

W przypadku nowych pacjentów wystąp zza biurka i uściśnij im dłoń. Oprowadź ich po recepcji, wskazując udogodnienia, m.in. WiFi, napoje i czasopisma. Poinformuj dotychczasowych pacjentów, czy od ich ostatniej wizyty nastąpiły jakieś zmiany. Jeśli w praktyce funkcjonuje harmonogram, powiedz im, że zostaną obsłużeni w wyznaczonym czasie.

5) Generuj wartość dla wizyty

Nigdy nie zakładaj, że pacjenci wiedzą, czego oczekiwać. Zawsze zachęcaj ich i rozwiewaj ich wątpliwości odnośnie do wizyty, niezależnie od tego, czy chodzi o nowego pacjenta pojawiającego się po raz pierwszy czy o regularnego pacjenta na zabiegu wypełnienia. Poinformuj ich, co będzie się działo. Używaj sformułowań takich jak: „dr Nowak czeka na Panią” lub „Ta nowa korona zębowa będzie wyglądać świetnie”. Pozytywne stwierdzenia dodają zabiegowi wartości, jednocześnie niwelując wszelki niepokój.

6) Nie zapomnij o języku ciała

Nawiązuj kontakt wzrokowy podczas rozmowy z pacjentami. Stój lub siedź prosto. Dobra postawa ciała daje do zrozumienia, że angażujesz się w rozmowę i myślisz to, co mówisz. Nie krzyżuj ramion… to pokazuje, że czujesz się niekomfortowo lub przyjmujesz postawę obronną.

Podsumowanie

Powitanie pacjenta przygotowuje grunt pod pozostałą część wizyty. Użyj zaprezentowanych wskazówek do tworzenia skutecznych skryptów na odpowiednie powitanie pacjentów w praktyce.
Autor

Autor

Zasób ten został dostarczony przez Levin Group, wiodącą firmę doradztwa stomatologicznego, która zapewnia dentystom innowacyjne systemy zarządzania i marketingu, skutkujące zwiększonymi rekomendacjami pacjentów, produkcją i rentownością, przy jednoczesnym obniżeniu stresu. Od roku 1985 dentyści korzystają z usług konsultingowych firmy Levin Group, aby rozwijać swoje praktyki.