Działania uzupełniające po propozycji leczenia dentystycznego

Działania uzupełniające po propozycji leczenia dentystycznego

Poleciłeś/-aś leczenie dentystyczne pacjentowi, wyjaśniając sytuację, podkreślając korzyści i odpowiadając na wszystkie pytania. Jednak konsultacje nie zakończyły się akceptacją zabiegu. Chociaż pacjent nie powiedział „nie”, nie powiedział też „tak”. Stwierdził, że musi „to przemyśleć”.

Pacjenci, o ile nie odczuwają bólu lub z innych przyczyn nie wymagają opieki dentystycznej, często wahają się przed decyzją o leczeniu… szczególnie jeśli może być ono kosztowne. Jeszcze nie tak dawno temu dentyści mogli sobie pozwolić na odstąpienie od nalegania w takich przypadkach, tak aby pacjent sam podjął ponownie temat. Obecnie warto wykonać działania uzupełniające w razie niepodjęcia decyzji. Wyzwanie polega na tym, aby uczynić to, nie wywierając nadmiernej presji. Oto kilka sugestii:


  • Daj do zrozumienia, że zawsze jesteś dostępny/-a do dalszych konsultacji. Zanim pacjent opuści Twój gabinet, wspomnij, że chętnie odpowiesz na wszelkie dodatkowe pytania lub wyjaśnisz wątpliwości. Nie tylko prowadzi to do tego, że pacjenci sami poruszają dany temat, ale również przygotowuje pole dla Ciebie lub któregoś członka zespołu do ponownej wzmianki o proponowanym leczeniu.
  • Zadzwoń lub napisz SMS albo e mail do pacjenta kilka dni po konsultacji. Jeśli odpowiedź pacjenta na polecane leczenie brzmi „być może”, skontaktuj się z zapytaniem, czy ma jeszcze jakieś pytania lub potrzebuje więcej informacji… zwracając uwagę, aby nie naciskać na akceptację. Zostanie to odebrane jako uprzejmość oraz dowód, że wykazujesz osobiste zainteresowanie zdrowiem pacjenta.
  • Odnieś się do proponowanego leczenia podczas kolejnych wizyt w gabinecie. Gdy pacjent pojawi się po sześciu miesiącach na wizytę higienizacyjną, naturalnym będzie zapytać, czy zastanawiał się nad Twoją propozycją. Otwiera to drzwi do rozmowy, która może doprowadzić do uzyskania akceptacji. W razie potrzeby możesz przypominać pacjentowi o danym temacie w czasie kolejnych wizyt. Higienistka również może zapytać pacjenta, czy nadal rozważa leczenie.
  • Jeśli nastąpiły zmiany w polecanej procedurze, użyj ich jako pretekstu do dodatkowej rozmowy. Dalsze dalsze postępowanie choroby niszczącej ząb nowa technologia, zagadnienia ubezpieczeniowe… istnieje wiele przyczyn powrotu do propozycji leczenia. Dowolny z tych czynników może przeważyć szalę niezdecydowania na rzecz akceptacji zabiegu.
Dzięki wyjściu poza wstępną prezentację oraz rozwinięciu efektywnych strategii działań uzupełniających, jak np. te omawiane tutaj, Twoja praktyka może zwiększyć swój poziom akceptacji usług — oraz produktywność — w znaczący sposób.
Autor

Autor

Zasób ten został dostarczony przez Levin Group, wiodącą firmę doradztwa stomatologicznego, która zapewnia dentystom innowacyjne systemy zarządzania i marketingu, skutkujące zwiększonymi rekomendacjami pacjentów, produkcją i rentownością, przy jednoczesnym obniżeniu stresu. Od roku 1985 dentyści korzystają z usług konsultingowych firmy Levin Group, aby rozwijać swoje praktyki.