Jak przyciągnąć nowych pacjentów do gabinetu dentystycznego

Jak przyciągnąć nowych pacjentów do gabinetu dentystycznego

Zwiększenie produktywności uzależnione jest od wielu czynników, z których pierwszym na liście są nowi pacjenci. Nie tylko uzupełniają Twoją bazę klientów, lecz również zazwyczaj reprezentują możliwość wyższej produktywności w odniesieniu do pojedynczego pacjenta. Pytanie brzmi: jak generować stały i wyraźny napływ nowych pacjentów miesiąc po miesiącu i rok po roku? Oprócz tradycyjnego marketingu zewnętrznego — który może być kosztowny i rzadko zapewnia satysfakcjonujące wyniki — istnieją też trzy sprawdzone strategie dotyczące nowych pacjentów, które możesz zastosować:


  1. Polecenia od pacjentów
  2. Osobiste rekomendacje zawsze stanowiły najskuteczniejszą formę reklamy. Jeśli Twoi dotychczasowi pacjenci są zadowoleni z zapewnianych przez Ciebie i Twój personel usług, możesz liczyć na to, że skierują członków swojej rodziny, znajomych, sąsiadów i współpracowników do Twojej praktyki… JEŚLI zachęcisz ich do tego.

    Istnieje wiele sposobów generowania poleceń ze strony pacjentów. Zwykła informacja w recepcji mówiąca, że zapraszasz nowych pacjentów może być wysoce skuteczna. Ty, Twój higienista i pozostali członkowie zespołu możecie poprosić pacjentów o podsyłanie osób, które znają (zastosowanie skryptu może jeszcze bardziej ułatwić tę technikę). Możesz także wykorzystać inne kanały bezpośredniej komunikacji z pacjentem, aby rozpowszechnić tę wiadomość. Praktyki stosujące gamę strategii w zakresie polecania przez pacjentów konsekwentnie zyskują co najmniej jedno polecenie nowego pacjenta rocznie od 40–60% z istniejącej bazy pacjentów.

  3. Działalność na rzecz społeczności
  4. Mniej bezpośrednie, lecz równie skuteczne na dłuższą metę są działania, które podnoszą Twój profil w lokalnej społeczności. Chodzi o to, żeby zyskać rozpoznawalność Twojej osoby oraz praktyki tak aby, gdy przyjdzie pora na wizytę u dentysty, potencjalni pacjenci pomyśleli o Tobie w pierwszej kolejności. Działalność tego typu może polegać na sponsorowaniu miejscowej drużyny sportowej lub imprezy, udziale w targach zdrowotnych, wolontariacie, wygłaszaniu przemówień i pisaniu artykułów na temat pielęgnacji jamy ustnej dla lokalnych odbiorców oraz zyskiwaniu w inny sposób silnej, pozytywnej reputacji w społeczności.

  5. Marketing dotyczący obecności online
  6. Aktywność Twojej praktyki w Internecie może mieć ogromny wpływ na liczebność nowych pacjentów, jak również promowanie rekomendacji od pacjentów oraz strategii działalności na rzecz społeczności omówionych powyżej. Na przykład Twoja strona internetowa — którą można zoptymalizować w celu osiągnięcia wysokiego miejsca w rankingu wyszukiwań — będzie często odwiedzana w celu uzyskania szczegółowych informacji o Twojej praktyce po otrzymaniu rekomendacji. Podobnie Twoja aktywność w mediach społecznościowych reprezentuje znakomitą formę „udzielania się”. Inne elementy Twojej obecności online, np. pozycja na listach katalogów, recenzje i kierowane do określonych odbiorców komunikaty promocyjne, również mogą generować polecenia nowych pacjentów.

Aby zwiększyć liczbę nowych pacjentów trafiających do Twojego gabinetu, skoncentruj się na tych trzech strategiach. Stanowią one najpewniejsze i najbardziej efektywne kosztowo sposoby podniesienia produktywności — jeden nowy pacjent od czasu do czasu.
Autor

Autor

Zasób ten został dostarczony przez Levin Group, wiodącą firmę doradztwa stomatologicznego, która zapewnia dentystom innowacyjne systemy zarządzania i marketingu, skutkujące zwiększonymi rekomendacjami pacjentów, produkcją i rentownością, przy jednoczesnym obniżeniu stresu. Od roku 1985 dentyści korzystają z usług konsultingowych firmy Levin Group, aby rozwijać swoje praktyki.