Skuteczne korzystanie z mediów społecznościowych przez praktyki dentystyczne

Skuteczne korzystanie z mediów społecznościowych przez praktyki dentystyczne

Udzielanie się w mediach społecznościowych jest aktualnie koniecznością dla większości praktyk dentystycznych. Szacuje się, że trzy czwarte konsumentów w Stanach Zjednoczonych sprawdza m.in. w mediach społecznościowych słuszność swych decyzji dotyczących zakupów. Oznacza to, że umiejętne wykorzystanie tego typu mediów może radykalnie i niezwykle opłacalnie zwiększyć potencjał Twoich strategii marketingowych w odniesieniu do rekomendacji ze strony pacjentów.

Upoważnij członka zespołu do działania. Nakład pracy związany z budowaniem i utrzymywaniem obecności w mediach społecznościowych jest niewielki, jednak aby był wart zachodu, musisz regularnie monitorować swoją komunikację w mediach społecznościowych i zamieszczać posty co najmniej raz w tygodniu. Jeśli nie masz dużego doświadczenia z serwisami społecznościowymi (i nie możesz poświęcić temu czasu bez uszczerbku dla swojej produktywności), powinieneś/powinnaś wyznaczyć kogoś z personelu, aby przejął za to odpowiedzialność… np. koordynatora ds. marketingu.

Rozpocznij od Facebooka. Jest to zdecydowanie największy gracz tego sektora, z oddziaływaniem na najszersze spektrum użytkowników mediów społecznościowych. Podczas gdy inne platformy specjalizują się w zapewnianiu treści i ofercie dla określonych grup demograficznych, Facebook to wieloaspektowe medium komunikacji praktycznie dla każdego (w tym dowolnej firmy, np. Twojej praktyki). W miarę wchodzenia w komunikację internetową zaczniesz zauważać powiązania z innymi serwisami społecznościowymi, jak Twitter, Instagram czy Google+. Wtedy możesz rozszerzyć swoją aktywność w kierunku, który wydaje się obiecujący.

Zjednuj sobie użytkowników. Zwracaj się z prośbą do wszystkich swoich pacjentów, aby „polubili” Cię i zaczęli Cię obserwować. Gdy Twoja praktyka zaistnieje na tej scenie, nauczysz się, jak zwracać uwagę rosnącej liczby osób na to, co mówisz i pokazujesz online. Oferuj pełne informacji i ciekawe treści, a grono Twoich znajomych zacznie się powiększać.

Wypowiadaj się nie tylko na tematy stomatologiczne. Świadom idei budowania marki swojej praktyki koniecznie poświęcaj wiele postów na podkreślanie jej wartości. Informacje na temat aktualności dotyczących praktyki… pozyskanych technologii, specjalistycznych szkoleń personelu, nagród itp. będą stopniowo budować Twoją reputację. Wspominaj w postach także o zainteresowaniach i hobby członków zespołu, ich wakacjach, rocznicach i innych wydarzeniach osobistych, które stworzą wizerunek Twojej praktyki w oczach potencjalnych pacjentów, którzy nie mieli jeszcze z Tobą styczności.

Używaj grafik. Ilustracje poruszą wyobraźnię bardziej niż słowa, a przy tym mogą być bardzo zabawne. Wyrób sobie nawyk zamieszczania interesujących zdjęć, czy nawet klipów wideo, a ludzie będą wracać, ciekawi dalszych materiałów.

Media społecznościowe zaistniały jako wysoce skuteczna i popularna forma komunikacji, która praktycznie nic nie kosztuje poza poświęconym nakładem czasu. Zacznij korzystać z nich już teraz, a szybko odkryjesz, jak wspaniałym narzędziem marketingowym mogą okazać się dla Twojej praktyki.

Autor

Autor

Zasób ten został dostarczony przez Levin Group, wiodącą firmę doradztwa stomatologicznego, która zapewnia dentystom innowacyjne systemy zarządzania i marketingu, skutkujące zwiększonymi rekomendacjami pacjentów, produkcją i rentownością, przy jednoczesnym obniżeniu stresu. Od roku 1985 dentyści korzystają z usług konsultingowych firmy Levin Group, aby rozwijać swoje praktyki.