Postaw na marketing społecznościowy

Postaw na marketing społecznościowy

Marketing społecznościowy to długofalowe podejście do budowania relacji z ludźmi i organizacjami w Twojej okolicy, m.in. innymi właścicielami firm, liderami społeczności, grupami charytatywnymi i mieszkańcami. Angażując się w liczne działania społecznościowe przez cały rok, możesz zwiększyć rozpoznawalność Twojej praktyki. Cel polega na tym, by Twoja praktyka stała się gabinetem pierwszego wyboru w dziedzinie opieki dentystycznej w okolicy.

Prezentujemy cztery strategie marketingu społecznościowego, które polecamy konsultującym się z nami klientom:

1. Organizacje – przystąpienie do Izby Handlowej lub podobnych grup umożliwi Ci spotykanie się i współpracę z właścicielami innych firm oraz potencjalnymi pacjentami. Rozszerzysz listę swoich kontaktów, będziesz na bieżąco z wydarzeniami w społeczności i zwiększysz rozpoznawalność swojej marki. Chociaż nie możesz zostać przyjęty do wszystkich organizacji, istnieją możliwości przedstawiania prezentacji na tematy związane ze stomatologią dodatkowym grupom.

2. Szkoły – zapytaj w lokalnych placówkach oświatowych o możliwość porozmawiania z uczniami o zdrowiu jamy ustnej. Wiele szkół jest otwartych na specjalistów opieki zdrowotnej, którzy chcą edukować uczniów w ważnych kwestiach. Świadcząc usługi na rzecz społeczności, podnosisz profil swojej praktyki w swoim miejscu zamieszkania.

3. Zajęcia dla młodzieży – wiele praktyk dentystycznych sponsoruje zespoły sportowe dla dzieci w wieku szkolnym. Zapewnia to znakomitą sposobność do zaprezentowania praktyki rodzicom i innym osobom dorosłym ze społeczności, jednak nie należy na tym poprzestawać. Dzieci angażują się w szerokie spektrum aktywności, od licealnych zespołów muzycznych, poprzez turnieje karate, aż po kluby taneczne. Wszystkie zajęcia tego typu oferują możliwość wspierania społeczności lokalnej, a przy tym promowania Twojej praktyki. Jeśli aktualnie sponsorujesz tylko drużynę Małej Ligi, rozważ udzielenie wsparcia w innej dyscyplinie. Kosztem niewielkiej inwestycji zyskasz dużą rozpoznawalność.

4. Organizacje charytatywne – poświęć się co najmniej jednej sprawie. Przykładem może być udział w kampanii zbierania żywności jesienią lub sponsoring zespołu uczestniczącego w 5-kilometrowym wyścigu w celu zgromadzenia środków na walkę z rakiem. Bez względu na to, co wesprzesz, zaangażujesz pacjentów i potencjalnych klientów, podnosząc świadomość ważnych zagadnień i przyczyniając się do integracji i współpracy w społeczności. Działasz w dobrej sprawie.

Podsumowanie

 Marketing społecznościowy wymaga czasu. Może stanowić stopniowy proces, rozwijający się rok po roku, im dłużej jesteś obecny/-a w danym miejscu. Te cztery strategie pomogą Ci zwiększyć swoją renomę, wygenerować zainteresowanie praktyką i zyskać rekomendacje, co w ostatecznym rozrachunku przyciągnie nowych pacjentów.

Autor

Autor

Zasób ten został dostarczony przez Levin Group, wiodącą firmę doradztwa stomatologicznego, która zapewnia dentystom innowacyjne systemy zarządzania i marketingu, skutkujące zwiększonymi rekomendacjami pacjentów, produkcją i rentownością, przy jednoczesnym obniżeniu stresu. Od roku 1985 dentyści korzystają z usług konsultingowych firmy Levin Group, aby rozwijać swoje praktyki.