Podstawy marketingu wewnętrznego na rzecz pozyskiwania poleceń dentystycznych

Podstawy marketingu wewnętrznego na rzecz pozyskiwania poleceń dentystycznych

W przypadku praktyk dentystycznych rozróżnienie pomiędzy marketingiem zewnętrznym i wewnętrznym to kluczowa sprawa. Marketing zewnętrzny obejmuje wychodzenie naprzeciw nowym potencjalnym pacjentom poprzez różnego rodzaju reklamę oraz akcje wśród społeczności. W przeciwieństwie do niego marketing wewnętrzny koncentruje się na promowaniu poleceń dentystycznych w oparciu o dotychczasowych pacjentów, dzięki czemu jest on znacznie bardziej ekonomiczny i skuteczny.

Jeśli jeszcze nie korzystasz z pomocy „stałych klientów”, zainicjuj swoją strategię marketingu wewnętrznego na podstawie zaprezentowanych poniżej kroków:

  1. Podsuń swoim aktualnym pacjentom dobry temat do rozmów. Twoim celem jest wygenerowanie przekonującej bezpośredniej reklamy werbalnej… w ramach której Twoi pacjenci będą dzielić się ze wszystkimi informacją o wspaniałych usługach świadczonych przez Ciebie i Twoją praktykę. Jeśli nie zrobiłeś/-aś na nich mocnego, pozytywnego wrażenia, co powiedzą (jeśli w ogóle)? Spraw, by Twoja praktyka się wyróżniła poprzez wdrożenie najlepszych i najnowszych systemów, świadcząc na rzecz swoich pacjentów usługi z efektem „WOW” oraz przekształcając swój gabinet w studio reklamy. Podpowiedz również swojemu personelowi, aby polecał Twoje fachowe umiejętności oraz kwalifikacje (z których nawet Twoi stali klienci mogą nie zdawać sobie w pełni sprawy).

     

  2. Zwracaj się z prośbą o polecanie. Jeśli Twoi pacjenci są zadowoleni z Twoich usług i Twojej praktyki, powinni z przyjemnością móc polecać Twój gabinet członkom rodziny, przyjaciołom, współpracownikom, sąsiadom i znajomym. Wraz z personelem możecie wręcz zwracać się z bezpośrednią prośbą o polecanie. Możesz także umieścić proste oznakowanie w miejscach o dobrej widoczności dla pacjentów z informacją, że zapraszasz kolejne osoby na wizytę. Obok tego typu prostych zabiegów, możesz rozdawać pacjentom ulotki (np. z ofertą bezpłatnego przeglądu), które mogą przekazać swoim znajomym. Wiele praktyk drukuje proste broszury, aby skłonić ludzi do polecania swoich usług. Zachęcamy również do umieszczania prostych komunikatów na drukowanych ulotkach i w e-mailach od praktyki. Warto opracować ze swoim koordynatorem ds. marketingu kreatywne metody „proszenia o tego typu przysługę”.

     

  3. Podziękuj pacjentom za polecanie Twojej praktyki. Gdy nowi pacjenci trafiają do Twojego gabinetu dzięki poleceniom, zwróć szczególną uwagę na podziękowanie pacjentom, którzy Cię polecili. Nie tylko stanowi to wyraz uprzejmości, lecz jest także zachętą do dalszej promocji.

     

  4. Ustal jakiś cel jako wyznacznik osiągnięć. Śledź liczbę uzyskanych poleceń (wraz z informacją od kogo) oraz porównaj rzeczywiste wyniki z założeniem tygodniowym: opierając się na doświadczeniu w pracy z licznymi praktykami, zalecam dążenie do uzyskania jednego polecenia rocznieod 40–60% aktualnych pacjentów. Jeśli masz duże zaległości, będziesz mieć czas na dostosowanie swoich systemów i strategii wewnętrznego marketingu.

Żadna forma promocji praktyki nie jest tak skuteczna kosztowo jak marketing wewnętrzny. Koniecznie wykorzystaj pełny potencjał tego skutecznego narzędzia.

Autor

Autor

Zasób ten został dostarczony przez Levin Group, wiodącą firmę doradztwa stomatologicznego, która zapewnia dentystom innowacyjne systemy zarządzania i marketingu, skutkujące zwiększonymi rekomendacjami pacjentów, produkcją i rentownością, przy jednoczesnym obniżeniu stresu. Od roku 1985 dentyści korzystają z usług konsultingowych firmy Levin Group, aby rozwijać swoje praktyki.