Marketingowy potencjał obsługi klienta praktyki dentystycznej

Marketingowy potencjał obsługi klienta praktyki dentystycznej

Być może nie postrzegasz obsługi klienta w praktyce dentystycznej jako elementu Twojego programu marketingowego, ale tak należy ją traktować. Wyjątkowe traktowanie pacjentów — nie tylko w kategoriach doskonałej opieki klinicznej, lecz również pod względem życzliwości, udogodnień, komfortu i wygody — wyróżni Twoją firmę na tle innych praktyk w okolicy.

Aby zadowoleni pacjenci stali się nowymi entuzjastycznymi polecającymi

Reklama w postaci rekomendacji działa lepiej niż cokolwiek innego. Gdy produkt lub usługę, restaurację bądź praktykę dentystyczną poleca osoba, którą znamy, to taka opinia do nas przemówi. Gdy pomyślisz o wszystkich ludziach, których mogą znać Twoi pacjenci, zdasz sobie sprawę z wartości marketingowej zadowolonego klienta. Im lepiej spełnisz oczekiwania aktualnych pacjentów… tym bardziej imponujące okaże się Twoje zaangażowanie w kwestię obsługi klienta… i tym bardziej wzrosną Twoje szanse na nową klientelę.

Dobrym sposobem na opracowanie optymalnego systemu obsługi klienta jest wyobrażenie sobie, co Twoi pacjenci będą chcieli opowiedzieć swoim znajomym. Od szybkiego Wi-Fi, poprzez darmową wodę butelkowaną, po przyjęcie na czas — daj swoim pacjentom pozytywny materiał do rozmów w codziennych interakcjach i online. Z pewnością napomkną o wzorowej obsłudze członkom swojej rodziny, znajomym, sąsiadom, współpracownikom i innym osobom… szerząc w ten sposób rekomendacje dla Twojej praktyki. A jeśli dodasz, że zależy Ci na rekomendacjach, nie poprzestaną w wysiłkach, aby podsyłać Ci nowych pacjentów.

„Punkty sprzedażowe” dla Twojego marketingu komunikacyjnego

Aby odnieść sukces na dzisiejszym coraz bardziej konkurencyjnym rynku, musisz wyróżnić swoją praktykę na tle innych, które potencjalny pacjent może wybrać. Jak na ironię dosyć trudno tego dokonać tylko na podstawie umiejętności klinicznych. Choć możesz posiadać większe zdolności niż inni dentyści w okolicy, pacjenci nie będą w stanie tego docenić. To, co mogąocenić to jakość obsługi klienta oferowaną przez Ciebie i Twój personel. Na swojej stronie internetowej zaprezentuj schludny wystrój recepcji. Wspomnij o oferowanych przez siebie darmowych usługach/gadżetach. Przedstaw przyjemne i życzliwe osoby z Twojego zespołu. Pacjenci szukający usług dentystycznych u nowego stomatologa będą brać pod uwagę właśnie takie aspekty przy podejmowaniu decyzji.

Zapewniając wysoki poziom obsługi swoim pacjentom, możesz zyskać w nich gorących zwolenników Twojej praktyki, a jednocześnie zapunktujesz poprzez mocne wyróżnienie się na rynku, którego potrzebujesz do osiągnięcia możliwie największego sukcesu.

Autor

Autor

Zasób ten został dostarczony przez Levin Group, wiodącą firmę doradztwa stomatologicznego, która zapewnia dentystom innowacyjne systemy zarządzania i marketingu, skutkujące zwiększonymi rekomendacjami pacjentów, produkcją i rentownością, przy jednoczesnym obniżeniu stresu. Od roku 1985 dentyści korzystają z usług konsultingowych firmy Levin Group, aby rozwijać swoje praktyki.