Tylko Ty jako dentysta możesz polecić leczenie, jednak w przypadku opcji nieakceptowanych od razu przez pacjentów, członkowie personelu mogą mieć znaczący wpływ na prezentację oferty dentystycznej. Dotyczy to szczególnie roli higienisty.
Unikalne połączenie aspektu profesjonalnego i personalnego
Pacjenci wiedzą, że higieniści posiadają specjalistyczne kwalifikacje kliniczne w zakresie zdrowia jamy ustnej, ustępując pod tym względem jedynie stomatologom. Dlatego też mogą liczyć na uwagę pacjentów, gdy wyrażają swój punkt widzenia w kwestiach klinicznych. Taka wiarygodność w połączeniu z ich znajomością stanu zębów i dziąseł pacjenta, oznacza, że higieniści mogą wywierać znaczący wpływ na decyzje podejmowane przez pacjentów.
Higieniści mogą odgrywać równie ważną rolę w kształtowaniu i podtrzymywaniu relacji praktyka-pacjent. Zazwyczaj spędzają więcej czasu z pacjentami niż którakolwiek inna osoba w gabinecie dentystycznym. Chociaż muszą wykonywać wiele zadań podczas wizyty higienizacyjnej, mają także sposobność do rozmowy z pacjentami — nie tylko wyjaśniając im kwestie związane ze zdrowiem jamy ustnej i pielęgnacją w warunkach domowych, ale także nawiązując osobistą relację. Wyposażeni w skrypty i często odbywający szkolenia higieniści mogą poznać życie i zainteresowania pacjentów, nawiązując osobiste więzi, które potęgują zaufanie i lojalność.
W jaki sposób Twój higienista może motywować do akceptacji usług
Gdy Twoi pacjenci chętnie akceptują proponowane leczenie, higieniście nie pozostaje nic innego jak pogratulować dokonania właściwej decyzji i pochwalić Cię jako świetnego dentystę, któremu w pełni zależy na zdrowiu pacjenta.
Jeśli jednak pacjenci nie wyrażają zgody pod koniec Twojej wstępnej prezentacji, higienista może odegrać większą rolę w uzyskaniu ostatecznej zgody. Aby optymalnie wykorzystać tę szansę, zastosuj się do poniższych kroków:
Higienista może nie potrafić odpowiednio polecić leczenia, jednak z pewnością może wpłynąć na akceptację, jeśli oboje podejdziecie do tematu w odpowiedni sposób.