Wizyta higienizacyjna: więcej niż „czyszczenie”

Wizyta higienistyczna: więcej niż „czyszczenie”

Wizyta higienizacyjna nie tylko pomaga utrzymać zdrowie jamy ustnej pacjentów, lecz także w sposób kluczowy przyczynia się do utrzymania zdrowej relacji pacjent-praktyka. Bez tych rutynowych, regularnych wizyt Twoi pacjenci mogą stracić kontakt z Tobą, przestać chodzić do dentysty, a nawet zacząć rozglądać się za innym dentystą w razie problemów stomatologicznych w przyszłości.

Jednak, pomimo ich dużego znaczenia, wielu pacjentów nadal postrzega wizyty higienizacyjne jako zwykłe „czyszczenie”. Niestety wielu członków zespołów dentystycznych wzmacnia to błędne przekonanie, kiedy sami określają je w ten sposób!

Aby mieć pewność, że Twoi pacjenci przywiązują dużą wagę do wizyt higienistycznych w Twojej praktyce, zastosuj się do następujących zaleceń:

  • Oczyść stosowany przez siebie język. Jeśli higienista, koordynator grafiku lub inny członek personelu czasami nazywa wizytę higienizacyjną „czyszczeniem”, niech przestanie tak robić. Kwestionuje w ten sposób wartość wizyty i znacznie ułatwia pacjentom podjęcie decyzji, że tak naprawdę nie muszą na nią przychodzić. Stosuj nowy, bardziej adekwatny termin, jak np. „kontrola zdrowia jamy ustnej” lub „ciągła opieka periodontologiczna z przeglądem pod kątem raka jamy ustnej”.
  • Wyjaśnij pacjentom nie tylko prawidłową pielęgnację w warunkach domowych, lecz również przedstaw usługi zapewniane podczas tego typu wizyty. Przeciętny pacjent ma mgliste wyobrażenie rodzaju usług wykonywanych przez higienistę. Zachęć swojego higienistę, aby oferował na bieżąco komentarz na temat swoich czynności i ich uzasadnienia.
  • Rozważ stosowanie listy kontrolnej higieny wobec pacjentów. Przygotuj prosty formularz z polami do zaznaczenia i miejscami na uwagi, który higienista może uzupełnić i przekazać pacjentom pod koniec ich wizyty. Taki „dzienniczek” pomoże pacjentom zrozumieć i docenić usługi higienizacyjne.
  • Stwórz dodatkowy atut wizyty, rozdając produkty do pielęgnacji domowej. Ułatw pacjentom nabycie produktów do pielęgnacji jamy ustnej, które polecasz zarówno Ty, jak i Twój higienista jako specjaliści stomatologiczni. Oferowanie ich bezpośrednio w praktyce wzmacnia relację i podkreśla wagę regularnego odbywania wizyt dotyczących higieny.
  • Zapewnij recepcjoniście skrypt umożliwiający zaproponowanie pacjentom harmonogramu.Jeśli pacjenci odmówią przyjścia na kolejną wizytę, odwołają, nie zgadzając się na przełożenie lub po prostu nie stawią się, odpowiednio przeszkolony i dysponujący skryptem recepcjonista może łagodnie, lecz w sposób skuteczny „ściągnąć ich z powrotem”… w wielu przypadkach zmienia to sposób myślenia pacjentów.

Użyj tych oraz innych technik, aby przekonać pacjentów, że wizyta higienizacyjna to znacznie więcej niż po prostu czyszczenie. Skorzystają na tym Twoi pacjenci… i sama praktyka.

Autor

Autor

Zasób ten został dostarczony przez Levin Group, wiodącą firmę doradztwa stomatologicznego, która zapewnia dentystom innowacyjne systemy zarządzania i marketingu, skutkujące zwiększonymi rekomendacjami pacjentów, produkcją i rentownością, przy jednoczesnym obniżeniu stresu. Od roku 1985 dentyści korzystają z usług konsultingowych firmy Levin Group, aby rozwijać swoje praktyki.