Ustalanie harmonogramu wizyt higienizacyjnych

Ustalanie harmonogramu wizyt higienistycznych

Znalezienie nowych pacjentów stało się trudniejsze niż kiedykolwiek. Przekonanie ich podczas pierwszej wizyty do dołączenia do grona stałych klientów praktyki ma duże znaczenie. Jednak na dłuższą metę pozyskanie ich na regularne wizyty w zakresie higieny jamy ustnej przyniesie największą korzyść Twojej praktyce.

Gdybyś widywał(a) swoich pacjentów tylko wtedy, gdy zdadzą sobie sprawę, że mają problem ze zdrowiem jamy ustnej, stworzenie trwałej relacji praktyka-pacjent wiązałoby się z ogromną trudnością (wyjąwszy nieszczęśników mających problemy z zębami). Potencjał produktywny zazwyczaj wiążący się z nowymi pacjentami byłby trudny do wykorzystania, gdyby rzadko pojawiali się w Twoim gabinecie. Co więcej, mogliby nigdy nie odczuć zaufania i lojalności wymaganych do tego, by postrzegali Ciebie jako „swojego dentystę”.

Umawianie ich na rutynowe wizyty higienizacyjne (obejmujące również przeglądy w Twoim wykonaniu) rozwiązuje ten problem.

Prezentowanie korzyści z wielokrotnych przeglądów

Pierwszy wymóg dla ustalenia regularnych wizyt higienizacyjnych dotyczy aspektu edukacyjnego. Im lepiej pacjenci zrozumieją rolę higienisty i dlaczego jest ona ważna, tym łatwiej będzie utrzymać zalecany harmonogram ich wizyt. Dzięki odpowiedniemu przeszkoleniu — obejmującemu skrypty — i innemu wsparciu, np. liście kontrolnej zapewnianych usług, Twój higienista powinien wykorzystywać każdą nadarzającą się okazję do potwierdzenia wartości świadczonych zabiegów profilaktycznych.

Wyzwanie polega na tym, aby utrzymać poczucie ich wartości u pacjentów, którzy korzystają z usług praktyki od lat. To, że higienista udzielił pacjentom odpowiednich informacji jakiś czas temu oznacza, że należy im o nich przypominać okresowo.

Stałe podtrzymywanie harmonogramu wizyt

Niezależnie od tego, czy planowaniem harmonogramu zajmuje się higienista czy recepcjonista, kolejna wizyta powinna zostać ustalona, zanim pacjent opuści gabinet. Jeśli odmówią zadeklarowania się wtedy, należy skontaktować się z nimi w ciągu siedmiu dni, aby przekonać się, czy są gotowi do uzgodnienia wizyty.

Wielu ludzi — w tym prawdopodobnie także niektórzy z Twoich pacjentów — usiłuje bardziej ściśle kontrolować swoje wydatki w obecnych czasach. Jeśli nie doceniają wartości wizyt higienizacyjnych lub jeśli Twoja praktyka nie nalega delikatnie na umawianie wizyt, mogą przestać korzystać z tych usług.

Skuteczne potwierdzanie wizyt

Zadbaj o to, by pacjenci pamiętali o swoich wizytach oraz terminowym zjawianiu się na nie, stosując skuteczne techniki potwierdzania — dowolna kombinacja telefonów, e-maili, SMS-ów, automatycznych usług potwierdzania, a może nawet pocztówek.

Autor

Autor

Zasób ten został dostarczony przez Levin Group, wiodącą firmę doradztwa stomatologicznego, która zapewnia dentystom innowacyjne systemy zarządzania i marketingu, skutkujące zwiększonymi rekomendacjami pacjentów, produkcją i rentownością, przy jednoczesnym obniżeniu stresu. Od roku 1985 dentyści korzystają z usług konsultingowych firmy Levin Group, aby rozwijać swoje praktyki.