Promocja produktów do pielęgnacji jamy ustnej w domu

Promocja produktów do pielęgnacji jamy ustnej w domu

Oprócz wykonywania szeregu procedur diagnostycznych i profilaktycznych w zakresie zdrowia jamy ustnej, higieniści stomatologiczni odgrywają również ważną rolę w dziedzinie edukacji. Obserwując stan dziąseł i uzębienia pacjentów, są w stanie ocenić, jak dobrze pacjenci dbają o swoje zęby w domu oraz wydać rozsądne zalecenia co do sposobu poprawy jakości pielęgnacji jamy ustnej w warunkach domowych. Jako wysoce wykwalifikowani specjaliści higieniści mogą zostać zaufanymi doradcami, pomagając pacjentom Twojej praktyki w osiągnięciu optymalnego zdrowia jamy ustnej. 

Naturalną kontynuacją procesu edukacyjnego jest zadbanie o to, by w codziennej pielęgnacji jamy ustnej pacjenci stosowali produkty klinicznie sprawdzone pod względem optymalnej skuteczności oraz dopasowane do indywidualnych potrzeb. 

Profesjonalne podejście do promocji produktów 

Dzisiejsi konsumenci stają przed oszałamiającym niekiedy wyborem produktów do pielęgnacji w warunkach domowych – szczoteczek (zarówno manualnych, jak i elektrycznych), past, nici dentystycznych i płynów do płukania jamy ustnej. Bez porad wykraczających poza standardowe zalecenia „szczotkowania i nitkowania” Twoi pacjenci mogliby wybrać produkty, które nie do końca będą spełniać ich potrzeby. 

Renomowani producenci prowadzą szeroko zakrojone i uzasadnione naukowo badania wydajności swoich produktów i udostępniają specjalistom raporty z wynikami. Innymi słowy Twój higienista może określić skuteczność różnych produktów nie tylko na podstawie tego, jak sprawdzają się one w stosowaniu przez pacjentów, lecz także w oparciu o badania naukowe. W takich warunkach „promocja” preferowanych produktów w rzeczywistości stanowi wartościową usługę profesjonalną. 

Wiele praktyk dentystycznych poszło o jeszcze jeden krok do przodu. Ich higieniści nie tylko polecają produkty, lecz również zapewniają je, po kosztach lub po zniżkowych cenach, jako wyraz uprzejmości wobec swoich pacjentów. Praktykując ten zwyczaj w Twoim gabinecie, higienista poszerzy zakres oferowanej przez Ciebie opieki dentystycznej i wzmocni Wasze relacje z pacjentami. 

Kwestia czasu 

W niektórych przypadkach higieniści początkowo wyrażają obawy co do wymiaru czasu poświęcanego na omawianie (a niekiedy także prezentację) produktów podczas wizyt pacjentów. Tym niemniej szybko dostrzegają ostatecznie, że pacjenci, którzy stosują polecane produkty mają mniej płytki nazębnej. Poświęcając kilka chwil na prezentację produktu, w rzeczywistości oszczędzają czas podczas kolejnych wizyt dzięki lepszej pielęgnacji jamy ustnej przez pacjentów w domu.

Autor

Autor

Zasób ten został dostarczony przez Levin Group, wiodącą firmę doradztwa stomatologicznego, która zapewnia dentystom innowacyjne systemy zarządzania i marketingu, skutkujące zwiększonymi rekomendacjami pacjentów, produkcją i rentownością, przy jednoczesnym obniżeniu stresu. Od roku 1985 dentyści korzystają z usług konsultingowych firmy Levin Group, aby rozwijać swoje praktyki.