Stosuj nowoczesne techniki potwierdzania wizyt

Stosuj nowoczesne techniki potwierdzania wizyt

Przypadki odwołań w ostatniej chwili i niestawiania się pacjentów mogą zniweczyć Twoje najlepsze wysiłki podejmowane w celu zwiększenia produkcji, pozostawiając kłopotliwe luki w grafiku. Tego problemu nie da się całkowicie wyeliminować, podobnie jak w innych rodzajach działalności, jednak dzięki skrupulatności i właściwym systemom powinieneś/powinnaś być w stanie ograniczyć odsetek pacjentów, którzy nie przychodzą na wizytę do 1% lub mniej. Strategie promowania sumienności ze strony pacjentów w tym obszarze obejmują zarówno podkreślanie wartości wizyty z wyprzedzeniem, jak i inicjowanie „ponownego kształtowania postawy sumienności” pacjenta już po wizycie. Wszystkie techniki są warte wdrożenia, ale żadna nie może się równać z metodą potwierdzania pod względem bezpośredniości i skuteczności.

Czas na zrewidowanie sposobu potwierdzania przez Ciebie wizyt?

Jeśli nie aktualizowałeś/-aś swojego podejścia do potwierdzeń w ostatnich 2–3 latach, prawdopodobnie jest co poprawić. Technologie komunikacji szybko się zmieniają, a ludzie — w tym Twoi pacjenci — dostosowują się. Niektóre starsze techniki, takie jak pocztówki czy połączenia wykonywane ręcznie na telefony stacjonarne są nie tylko nieopłacalne, ale często nie są w stanie odpowiednio zaangażować pacjentów i należy z nich zrezygnować na rzecz innych metod. W obecnych czasach najlepsze opcje potwierdzania wizyt pacjentów obejmują:

  • Dzwonienie na smartfony – połączenia może wykonywać Twój pracownik recepcji (lub inny wyznaczony członek zespołu) albo mogą zostać zautomatyzowane. Połączenia wykonywane na telefony komórkowe są częściej odbierane, a nawet w przypadku braku odpowiedzi poczta głosowa jest zazwyczaj bardziej niezawodna i przystępna.
  • E-maile – nawet najbardziej konserwatywne osoby, jeśli chodzi o nowe technologie z pewnością znają już i stosują pocztę e-mail do szybkiej komunikacji. Wyobraź sobie tę technologię jako nowoczesny zamiennik pocztówek z przypomnieniem (które nadal mogą być przydatne, jednak są pracochłonne i kosztowne).
  • SMS-y – to aktualnie metoda „najbardziej na czasie”, która pozwala na dotarcie do zabieganych ludzi z prostą wiadomością w sprawie potwierdzenia. Można wysyłać SMS y ręcznie, ale większość praktyk korzysta ze zautomatyzowanych systemów (które oferują również szereg innych przydatnych narzędzi do zarządzania praktyką).

Wzbogacając swój system potwierdzania o nowoczesne narzędzia tego typu, powinieneś/powinnaś być w stanie zredukować odsetek niezrealizowanych wizyt do 1% lub mniej. Pamiętaj jednak, że niechybnie będziesz zmuszony/-a powracać do tego tematu za każdym razem, gdy nowe technologie zyskają popularność.

Autor

Autor

Zasób ten został dostarczony przez Levin Group, wiodącą firmę doradztwa stomatologicznego, która zapewnia dentystom innowacyjne systemy zarządzania i marketingu, skutkujące zwiększonymi rekomendacjami pacjentów, produkcją i rentownością, przy jednoczesnym obniżeniu stresu. Od roku 1985 dentyści korzystają z usług konsultingowych firmy Levin Group, aby rozwijać swoje praktyki.