Przyjmujesz nowych pacjentów? Wizyta w przeciągu siedmiu dni

Przyjmujesz nowych pacjentów? Wizyta w przeciągu siedmiu dni

W wielu regionach konkurencja w zabieganiu o nowych pacjentów dentystycznych uległa radykalnemu nasileniu w ciągu ostatnich kilku lat. Późniejsze odchodzenie na emeryturę, większa liczba absolwentów studiów stomatologicznych i rozwój organizacji zajmujących się zarządzaniem praktykami dentystycznymi — w połączeniu z obniżonym zapotrzebowaniem na usługi w zakresie zdrowia jamy ustnej — sprawiły, że dentyści analizują na nowo sposób przyjmowania nowych pacjentów, obsługę rozmów telefonicznych i planowanie grafiku.

Nie pozwól pacjentom czekać

Im więcej czasu upłynie pomiędzy pierwszym telefonem pacjenta a pierwszą wizytą, tym większe ryzyko, że dowiedzą się o innej praktyce wartej uwagi — albo po prostu zmienią zdanie na temat spotkania z dentystą. Z tego powodu należy zrobić wszystko, co się da, aby przyjąć nowych pacjentów w ciągu tygodnia. Wykonaj te zasadnicze kroki:

  • Zarezerwuj terminy w grafiku dla nowych pacjentów.Na podstawie najnowszej historii nowych pacjentów w praktyce (uwzględniając oczekiwane reakcje na jakiekolwiek planowane czynności marketingowe), wydziel określoną liczbę terminów do wykorzystania każdego tygodnia na wizyty nowych pacjentów. W miarę upływu dni osoba odpowiedzialna za planowanie grafiku może przeznaczyć niewykorzystane terminy na nagłe przypadki lub dla pacjentów na liście oczekiwania. Wraz z doświadczeniem będziesz w stanie zadbać o to, aby terminy te nie zostały zmarnowane.
  • Przeszkól osobę odpowiedzialną za planowanie harmonogramu w kwestii przestrzegania zasady 7 dni. Zredaguj skrypt używany przez pracownika recepcji, uwzględniając w nim cel w postaci umówienia wizyty w ciągu 7 dni. Dzięki szkoleniu będzie w stanie umawiać większość zgłaszających się telefonicznie nowych pacjentów w tej ramie czasowej, wskazując im zarezerwowane terminy zamiast pytać: „Kiedy chciał(a)by Pan/Pani przyjść?”.

Uzupełnij tę procedurę doskonałą fazą pierwszego kontaktu z nowym pacjentem

Przyjęcie nowych pacjentów w ciągu siedmiu dni to istotny pierwszy krok, jednak kiedy pojawią się w praktyce, musisz wraz z personelem przekonać ich, że podjęli właściwą decyzję. Upewnij się, że Twoje systemy obsługi klienta oraz skrypty dla personelu uwzględniają w swojej strukturze ciepłe powitanie oraz wytwarzanie wartości w relacji praktyka-pacjent. Ty też masz ważną rolę do odegrania. O ile nie zajmujesz się nagłą potrzebą leczenia, przeprowadź kompleksowy przegląd i przygotuj idealny plan leczenia dla nowych pacjentów. W ten sposób Twoja praktyka nie tylko zyska nowych pacjentów, lecz stworzy też warunki sprzyjające długiej i produktywnej relacji.

Autor

Autor

Zasób ten został dostarczony przez Levin Group, wiodącą firmę doradztwa stomatologicznego, która zapewnia dentystom innowacyjne systemy zarządzania i marketingu, skutkujące zwiększonymi rekomendacjami pacjentów, produkcją i rentownością, przy jednoczesnym obniżeniu stresu. Od roku 1985 dentyści korzystają z usług konsultingowych firmy Levin Group, aby rozwijać swoje praktyki.