Wizyta uzupełniająca: jak umówić na nią pacjenta

Wizyta uzupełniająca: jak umówić na nią pacjenta

Ostatni krok na etapie kontaktu z nowym pacjentem jest, swoją drogą, również najważniejszy. Załóżmy, że recepcjonista zręcznie przeprowadził wstępną rozmowę z nowym pacjentem… Twój cały zespół pomógł wprowadzić nowego pacjenta do grona klientów praktyki w serdeczny i wzbudzający zaufanie sposób… Ty zaś wykonałeś/-aś świetną robotę jako stomatolog. Nawet w takiej sytuacji może nie udać się utrzymać nowego pacjenta, jeśli nie umówisz go na następną wizytę.

W czasach, gdy trudno o pacjentów nie możesz pozwolić sobie na utracenie tych nowo pozyskanych. Pomimo bardzo pozytywnego pierwszego wrażenia, musisz zapewnić sobie trwałość relacji. Oto, jak do tego podejść:

  • Jeśli chodzi o wizytę z leczeniem, zaplanuj ją w terminie 7–10 dni od pierwszej wizyty. Pozwoli to zrealizować dwa bardzo ważne cele. Po pierwsze pacjentowi pozostanie niewiele czasu na rozmyślenie się. Dasz także do zrozumienia, że Twoja praktyka działa sprawnie i dba o swoich pacjentów. Oba argumenty zmniejszają prawdopodobieństwo odwołania wizyty lub niestawienia się. Twój personel oczywiście skorzysta z systemu potwierdzeń, aby pomóc zapewnić realizację wizyty.
  • W przypadku rutynowej wizyty higienizacyjnej musisz w większym stopniu polegać na swoim systemie potwierdzeń, aby dopilnować, by Twoi pacjenci stawili się na umówione wizyty. Kolejnym skutecznym sposobem utrzymania pacjentów jest przekazanie informacji o wartości regularnych wizyt higienizacyjnych. Użyj skryptu z komunikatem, że „nie jest to tylko czyszczenie”, w którym pojawią się informacje o licznych usługach oferowanych przez Twojego higienistę oraz wyjaśnienie, że pielęgnacja profilaktyczna jest lepsza (prostsza, mniej kosztowna i przyjemniejsza) niż stomatologia zachowawcza.

Zasady kontaktu z nowym pacjentem mają za zadanie wytworzyć trwałe i obustronnie korzystne relacje pomiędzy pacjentami a praktyką. Aby to osiągnąć, koniecznie zabezpiecz tę drugą wizytę, zanim pierwsza dobiegnie końca.

Autor

Autor

Zasób ten został dostarczony przez Levin Group, wiodącą firmę doradztwa stomatologicznego, która zapewnia dentystom innowacyjne systemy zarządzania i marketingu, skutkujące zwiększonymi rekomendacjami pacjentów, produkcją i rentownością, przy jednoczesnym obniżeniu stresu. Od roku 1985 dentyści korzystają z usług konsultingowych firmy Levin Group, aby rozwijać swoje praktyki.