Rozwijanie swojej działalności poprzez budowanie relacji dentysta-pacjent

Rozwijanie swojej działalności poprzez budowanie relacji dentysta-pacjent

W świecie biznesu wiele firm boryka się z problemem znalezienia sposobów na zbudowanie relacji z dotychczasowymi lub potencjalnymi klientami. Marketing relacji, jak nazywany jest ten obszar, może przynieść znaczące zyski w perspektywie długofalowej. Odpowiednia relacja pomiędzy praktyką dentystyczną a jej pacjentami pojawi się w naturalny sposób, jednak wzmocnienie relacji dentysta-pacjent i uczynienie jej produktywną wymaga świadomego wysiłku i pewnej dozy umiejętności zarówno od Ciebie, jak i Twojego zespołu.

Budowanie podstawy zaufania i wartości

Aby zapewnić stałą satysfakcję Twoich pacjentów z usług Twojej praktyki, nie polegaj wyłącznie na swoich profesjonalnych umiejętnościach i wydajności swojego zespołu w celu zrobienia odpowiedniego wrażenia. W dzisiejszym nacechowanym konkurencją, wymagającym finansowo i „zatłoczonym” świecie wraz ze swoim personelem musicie aktywnie angażować się w wychodzenie naprzeciw potrzebom pacjentów.

Częściowo dotyczy to jakości klinicznej. Pacjenci mogą nie być w stanie osądzić tego odpowiednio, ale możesz zrobić dobre wrażenie — jeśli np. recepcjonista wspomni, jak wspaniałym jesteś dentystą lub jeśli w mediach społecznościowych będą znajdować się posty chwalące stosowane przez Ciebie zaawansowane technologie obrazowania. Tym niemniej relacja praktyka-pacjent opiera się przede wszystkim na znakomitej obsłudze klienta i poświęcaniu mu osobiście uwagi.

Jeśli pacjenci czują się pewnie, powierzając Ci zdrowie jamy ustnej, wiedząc że zadbasz o nich i polecisz tylko to, co według Ciebie jest najlepsze dla nich, Wasze relacje będą znakomite. A jeśli również polubią Ciebie i członków Twojego zespołu i będą czuć, że ich sympatia jest szczerze odwzajemniana, wytworzy się jeszcze silniejsza więź. Dokonuje się to poprzez zapoznawanie się — podobnie jak w przypadku zwykłych znajomości — już od samego początku. Dlatego ważne jest, aby zajmujący się ustalaniem harmonogramu wizyt koordynator nie tylko „zajął się stroną formalną” podczas pierwszej wizyty pacjenta, lecz także by zgromadził fakty o osobistym charakterze. Zanotowane i przekazane pozostałym członkom zespołu (łącznie z Tobą) będą służyć jako podstawa do uprzejmych rozmów pomagających nawiązać nić porozumienia za każdym razem, gdy pacjent zadzwoni lub odwiedzi Twój gabinet.

Nie traktuj wizyt pacjentów jako rzeczy oczywistej

Na obecnym rynku usług dentystycznych każdy pacjent jest cenny… podobnie jak i Twój ograniczony czas, jaki możesz poświęcić każdemu z osobna. Użyj skryptów, aby pokierować członków zespołu w sensownych interakcjach z pacjentami. W formalny i mniej formalny sposób pytaj pacjentów jak oceniają obsługę w Twojej praktyce. Zachęć swojego higienistę — który prawdopodobnie spędza więcej czasu z pacjentami niż ktokolwiek inny z Twojego personelu — aby dawał przykład w budowaniu relacji. Stosuj też akcje promocyjne i konkursy plastyczne, aby wynagrodzić pacjentów i pokazać im, jak bardzo cenisz ich lojalność wobec Twojej praktyki. Krótko mówiąc, rób, co w Twojej mocy, aby przekonać pacjentów — już od pierwszej ich wizyty w Twojej praktyce — że nie tylko zależy Ci na nich, ale również, że dbasz o nich.

Autor

Autor

Zasób ten został dostarczony przez Levin Group, wiodącą firmę doradztwa stomatologicznego, która zapewnia dentystom innowacyjne systemy zarządzania i marketingu, skutkujące zwiększonymi rekomendacjami pacjentów, produkcją i rentownością, przy jednoczesnym obniżeniu stresu. Od roku 1985 dentyści korzystają z usług konsultingowych firmy Levin Group, aby rozwijać swoje praktyki.