Prezentacja stomatologii kosmetycznej

Prezentacja stomatologii kosmetycznej

Dentystom przyzwyczajonym do przedstawiania zabiegów wynikających z konieczności niekiedy trudno jest zmotywować pacjentów do zaakceptowania usług z zakresu stomatologii kosmetycznej. Nawet jeśli stan uzębienia pacjenta stwarza poważne problemy natury estetycznej, zabiegi korekcyjne są opcjonalne i nie pokrywa ich ubezpieczenie dotyczące usług dentystycznych.

Jeśli zechcesz zwiększyć przychody praktyki poprzez zaoferowanie w większym wymiarze usług kosmetycznych, musisz całościowo przemyśleć prezentację zabiegów. Poniższe wskazówki powinny Ci w tym pomóc:

  • Przedstaw motywację. Niektóre fakty dotyczące zabiegu kosmetycznego, który proponujesz będą z pewnością zasadne, jednak nie popełnij błędu, zakładając, że ściśle oparta na faktach, racjonalna propozycja zdobędzie uznanie. Jeśli pacjenci nie zostaną zmotywowani (przez Ciebie), aby faktycznie chcieli poddać się zabiegowi, nie odniesiesz sukcesu.
  • Podkreśl korzyści. Wiedza rzeczowa dotycząca opcji kosmetycznych —stosowane materiały, etapy zabiegu itp.— nie przekona typowego pacjenta. Aby to osiągnąć, musisz przekazać mu korzyści płynące z zabiegu— nie tylko, że będzie wyglądać lepiej z pięknym nowym uśmiechem, lecz również, że będzie czuć się lepiej. Pomóż pacjentom wyobrazić sobie sytuację, w której mają wyższą samoocenę i pewność siebie… no i podoba im się to, co widzą w lustrze.
  • Wykorzystaj pomoce wizualne. Nic, co powiesz nie zrobi takiego wrażenia jak prezentacja wizualna. Zdjęcia, klipy wideo, prezentacje multimedialne na tablet lub plakaty, wszystko, co pokazuje rzeczywistą poprawę wyglądu — a szczególnie zdjęcia przedstawiające stan przed i po zabiegu — będzie niezwykle pomocne.
  • Podkreśl przystępność cenową. Pacjenci prawie zawsze będą musieli ponieść pełne koszty zabiegów kosmetycznych, dlatego koniecznie wspomnij o dostępnych opcjach zapłaty… nie zapominając o dofinansowaniu zewnętrznym, dzięki któremu nawet najbardziej kosztowna procedura może stać się przystępna.
  • Planuj działania uzupełniające. Często wstępna prezentacja inicjuje długofalowy proces decyzyjny pacjenta. Wielu pacjentów musi oswoić się z myślą o zabiegu kosmetycznym. W niektórych przypadkach coś, co wydawało się na początku ekstrawagancją może nabrać dużego znaczenia po upływie kilku miesięcy (np. w przygotowaniach do zjazdu absolwentów lub ważnej rozmowy o pracę).

Pomimo niepewnej sytuacji finansowej, rynek stomatologii kosmetycznej ma się dobrze i prężnie się rozwija. Jeśli uda Ci się opracować techniki prezentacji zabiegów upiększających, które przekonają pacjentów do zaakceptowania tego, czego naprawdę chcą, osiągniesz wyższe obroty, których z kolei Ty pragniesz.

Autor

Autor

Zasób ten został dostarczony przez Levin Group, wiodącą firmę doradztwa stomatologicznego, która zapewnia dentystom innowacyjne systemy zarządzania i marketingu, skutkujące zwiększonymi rekomendacjami pacjentów, produkcją i rentownością, przy jednoczesnym obniżeniu stresu. Od roku 1985 dentyści korzystają z usług konsultingowych firmy Levin Group, aby rozwijać swoje praktyki.