Zakonczyla sie ogólnopolska akcja Mobilnych Centrów Dentystycznych Instytutu Blend-a-med Oral-B. Wykonano ponad 43 tys. bezplatnych przegladów dentystycznych

Data zamieszczenia 11/28/2014

iimg

Dobiegla konca ogólnopolska akcja bezplatnych przegladów dentystycznych Instytutu Blend-a-med Oral-B. Mobilne Centra Dentystyczne rozpoczely swoje dzialania 16 czerwca, br., zakonczyly 30 wrzesnia. W sumie odwiedzily 391 miast na terenie calej Polski. W ramach Mobilnych Centrów Dentystycznych Instytutu Blend-a-med Oral-B przeprowadzano kontrole stanu zdrowia dziasel i uzebienia oraz prowadzono indywidualny instruktaz higieny jamy ustnej. Osoby uczestniczace w akcji zachecanie byly do odbywania regularnych wizyt u lekarza dentysty. Akcja spotkala sie z ogromnym zainteresowaniem Polaków. Mobilne Centra Dentystyczne odwiedzilo ponad 50 tys. osób, wykonano 43891 bezplatnych przegladów dentystycznych

Monitoring Stanu Zdrowia Jamy Ustnej wykazal, ze 75.5 % doroslych Polaków ma problemy z dziaslami, najczesciej objawiajace sie zaczerwienieniem lub krwawieniem podczas szczotkowania albo czyszczenia nicia dentystyczna. Odpowiedzialne za ten stan sa bakterie plytki nazebnej znajdujace sie na linii dziasel, które wytwarzaja toksyny wywolujace reakcje ukladu odpornosciowego – zaczerwienienie, a w koncu krwawienie dziasel. Brak leczenia moze powodowac stany zapalne dziasel, przyzebia i ostatecznie nawet utrate zebów. Procesowi temu mozna zapobiec, a nawet go cofnac, jesli problemy zostana wykryte odpowiednio wczesnie.

Od 16 czerwca do 30 wrzesnia, br., Polacy mogli bezplatnie sprawdzic stan swoich zebów i dziasel oraz uzyskac fachowa porade stomatologiczna. Mobilne Centra Dentystyczne Instytutu Blend-a-med Oral-B odwiedzily 391 miast na terenie calej Polski. Równolegle pracowalo 7 Mobilnych Centów Dentystycznych.

„W Polsce, dzialania Instytutu Blend-a-med Oral-B maja charakter przede wszystkim edukacyjny. Specjalizujemy sie w wiedzy na temat profilaktyki najczesciej wystepujacych chorób i nieprawidlowosci w obrebie jamy ustnej. Od dawna rozwazalismy organizacje ogólnopolskiego programu profilaktycznego. Ogromnie sie cieszymy, ze Mobilne Centra Dentystyczne spotkaly sie z tak duzym zaintersowaniem ze strony Polaków.“ powiedziala lek. dent. Monika Adamczyk, lek. dent., Dyrektor ds. Naukowych Instytutu Blend-a-med Oral-B.

Celem akcji bylo udzielanie indywidualnych informacji o stanie zdrowia jamy ustnej. Kazda wizyta w Mobilnym Centrum Dentystycznym polaczona byla z edukacja na temat wlasciwego utrzymywania higieny jamy ustnej oraz zacheceniem do odbywania regularnych wizyt u lekarza dentysty. Kontrole stanu zdrowia dziasel i uzebienia oraz indywidualny instruktaz higieny jamy ustnej wykonywane byly przez profesjonalny personel stomatologiczny. Organizatorzy akcji wierza, ze akcje profilaktyczne moga wplywac na poprawe higieny oraz stanu jamy ustnej Polaków.

„Wiele odwiedzajacych nas osób pytalo o to, jak skutecznie usuwac kamien nazebny. Interesowali sie doborem wlasciwych do swoich potrzeb past i szczoteczek. Prosili o wskazanie konkretnego gabinetu czy kliniki, do których warto sie wybrac.” stwierdza Paulina Zawisza, higienistka stomatologiczna, czlonek zespolu Mobilnych Centrów Dentystycznych.

Akcja cieszyla sie duzym zainteresowaniem i Mobilne Centra Dentystyczne byly tlumnie odwiedzane przez Polaków. W sumie odwiedzilo je ponad 50 tys. osób, wykonano 43891 bezplatnych przegladów. Najwiekszym zainteresowaniem akcja cieszyla sie w mniejszych osrodkach miejskich oraz na terenach wiejskich. Najliczniej odwiedzali ja rodzice z dziecmi w wieku szkolnym. Liczna grupe stanowily takze osoby starsze.

Mobilne Centra Dentystyczna zlokalizowane byly na wybranych parkingach sklepów Biedronka. Siec sklepów Biedronka byla glównym partnerem akcji.

Patronat nad akcja sprawowalo Stowarzyszenie Polskich Higienistek Stomatologicznych (SPHS). Patronatem mediowym akcje objely magazyny Dental Tribune, Nowy Gabinet Stomatologiczny oraz Stomatologia.

Zgoda na pliki cookie