Nadwrażliwość bólowa zębiny

Nadwrażliwość bólowa zębiny jest bardzo często występującym objawem u osób dorosłych w Europie a jej występowanie jest według dostępnych informacji nasilone szczególnie wśród pacjentów periodontologicznych. Nadwrażliwość jest powodowana przez obnażenie kanalików zębinowych, najczęściej na skutek recesji dziąseł i utraty cementu korzeniowego w wyniku nadżerek, abrazji lub innych czynników.  Teoria hydrodynamiczna Brännströma to powszechnie akceptowane wyjaśnienie mechanizmu powstawania nadwrażliwości zębów. Ból pojawia się, gdy powierzchnia zębiny zostaje eksponowana na działanie bodźców (np. cieplnych lub dotykowych), które wywołują przepływ płynu w kanalikach zębinowych.
Do leczenia i zapobiegania nadwrażliwości zębiny stosowane są zazwyczaj pasty znieczulające miazgę.

Zobacz wszystkieDental Care UK Coll btn

Barker ML

J Dent Res (IADR/AADR) 2011;J Dent Res 2011;90 (Spec Iss A): Abstract 2991

Chang J

J Dent Res (IADR/AADR) 2011;J Dent Res 2011;90 (Spec Iss A): Abstract 2825

He T

J Clin Dent 2011;J Clin Dent 2011;22(2):46-50.

He T

J Clin Dent 2011;J Clin Dent 2011;22(2):40-45.

J Dent Res (IADR/AADR) 2011;J Dent Res 2011;90 (Spec Iss A): Abstract 1477

Brak dostępnych kursów w tym momencie.